خیلی از خانوما میگن ما وقتی بچه دار شدیم فهمیدیم مادرمون چه زحمتی کشیده برامون... تازه فهمیدیم چه شب بیداریهایی داشته... چقدر برای شیر خوردن و غذا خوردن و...ما استرس کشیده... چقدر دنبالمون کرده که جای خطرناکی نریم... چیز خطرناکی دستمون نگیریم...چقدر وقت گذاشته و بازی کرده باهامون... چقدر با سختی کارهای خونه و بچه و.. رو مدیریت کرده...

ولی من نمیگم الان متوجه زحمتای مامان شدم... که البته تمام کارهایی که گفتم و نگفتم کارهای واقعا سختیه که فقط از یک مادر برمیاد... ولی من روزی فهمیدم که چقدرررر مامان برام زحمت کشیده که دیدم نسبت به خیلی ها بیشتر کتاب میخونم... چون مامانی داشتم که از بچگی برام کتاب خونده... که کتاب از دست خودش نیوفتاده...

 فهمیدم که میتونم نسبت به خیلی ها محکم تر روی عقاید مذهبیم بمونم... نه آدمها و نه جوی که توش هستم من رو عوض نمیکنه... که خیلی جاهای سخت زندگی همین عقیده ها به کمکم اومده و حالم رو خوب کرده و به من آرامش داده... چون مامانی داشتم که اجبار نکرده هیچ عقیده ای رو... که خودش دینداری رو عاشقانه شروع کرده... که قدم به قدم یاد گرفته و جلو اومده و از ما هم خواسته که یاد بگیریم و بعد بپذیریم...

روزی فهمیدم که دیدم نسبت به خیلیا سرسختم و میجنگم برای چیزی که میخوام... که میتونم یک راه رو بارها برم تا بشه... که به خودم مطمئنم که میتونم... چون مامانی داشتم که به من یاد داده سرسخت بودنو... که خودش زن قوی و محکمی بوده ... که جاهایی که خیلی ها میگفتن نمیشه، شدن رو معنی کرده...

روزی فهمیدم که دیدم نسبت به خیلیا راحت تر کمک میکنم آدما رو... که سعی میکنم تو شرایط سخت باشم و باری رو از دوشی بردارم... که سعی میکنم دل کسی رو با حرفم و عملم نشکونم... چون مامانی داشتم که مردمداریش زبانزد آشنا و غریبه بوده...

روزی فهمیدم که دیدم نسبت به خیلیا راحت تر با آدمها ارتباط میگیرم... میتونم با آدمهای مختلفی با باورهای مختلفی دوست شم و زندگیم رو پر از تجربه های جالب کنم... چون مامانی داشتم که تعداد زیاد دوستایی که داره خودش نشون میده که چقدر موفقه تو ارتباط درست اجتماعی

روزی فهمیدم که دیدم نسبت به خیلیا دوران تحصیل پر استرسی نداشتم... که هرگز احساس نکردم باید با درس خوندن دِینم رو به پدر مادرم ادا کنم... چون مامانی داشتم که هیچ وقت ازم نخواسته بیست گرفتن رو... که افتخار کرده ولی اجبار نکرده... که هیچ وقت هیچ وقت مقایسه نکرده... 

فکر کنم روز قیامت خدا بهم بگه تو همه چیز داشتی تو دنیا... جای هیچ بهونه ای نیست...

نظرات 1 + ارسال نظر
احسان یکشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 12:03 ق.ظ

سلام
ما هرچه داریم از مادرها و پدرانمونه،
خدا همه عزیزانمون رو در پناهش حفظ کناد


امین
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد