وطن...

ای وطن ای مادر تاریخ ساز                

ای مرا بر خاک تو روی نیاز

ای کویر تو بهشت جان من

عشق جاویدان من ...ایران من...

ای ز تو هستی گرفته ریشه ام

نیست جز اندیشه ات اندیشه ام

آرشی داری به تیر انداختن

دست بهرامی به شیر انداختن

کاوه ی آهنگری ضحاک کش

خود که دشمن افکنی ناپاک کش

رخشی و رستم بر او پا در رکاب

تا نبیند دشمنت هرگز به خواب

مرزداران دلیرت جان به کف

سرفرازان سپاهت صف به صف

خون به دل کردند دشت و نهر را

بازگرداندند خرمشهر را

ای وطن ای مادر ایران من

مادر اجداد و فرزندان من

خانه من بانه ی من توس من

هر وجب از خاک تو ناموس من

ای دریغ از تو که ویران بینمت

بیشه را خالی ز شیران بینمت

خاک تو گر نیست جان من مباد

زنده بر این بوم و بر یک تن مباد

وطن یعنی همه آب و همه خاک

وطن یعنی همه عشق و همه پاک

به گاه شیرخواری گاهواره

به دور درد پیری عین چاره

وطن یعنی پدر، مادر، نیاکان

به خون و خاک بستن عهد و یمان

وطن یعنی هویت ، اصل، ریشه

سرآغاز و سرانجام و همیشه

وطن یعنی سرای ترک کرد فارس

وطن یعنی خلیج تا ابد فارس

وطن یعنی دو دست از جان کشیدن

به تنگستان و دشتستان رسیدن

زمین شستن ز استبداد و از کین

به خون گرم در گرمابه ی فین

وطن یعنی اذان عشق گفتن

وطن یعنی غبار از عشق رفتن

وطن یعنی هدف یعنی شهامت

وطن یعنی شرف یعنی شهادت

وطن یعنی گذشته ، حال ، فردا

تمام سهم یک ملت ز دنیا

وطن یعنی چه آباد و چه ویران

وطن یعنی همین جا یعنی ایران...

وطن یعنی رهایی ز آتش و خون

خروش کاوه و خشم فریدون

سپاه جان ز خوزستان کشیدن

آتش را به جان ارزان خریدن

نماز خون به خونین شهر خواندن

مهاجم را ز خرمشهر راندن

وطن یعنی اذان عشق گفتن

وطن یعنی غبار از عشق رفتن

وطن یعنی هدف یعنی شهامت

وطن یعنی شرف یهنی شهادت

وطن یعنی گذشته ، حال ، فردا

تمام سهم یک ملت ز دنیا

وطن یعنی چه آباد و چه ویران

وطن یعنی همین جا یعنی ایران...

                                                                     ایرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااان

میدونین دیگه؟! وطن علیرضا عصار بود...یه جاهاییش را نمی فهمیدم چی میگه جا انداختم!

نظرات 3 + ارسال نظر
بارون چهارشنبه 14 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 11:14 ق.ظ

هر کجا هستم،باشم
آسمان مال من است.

ای وطن فروش!

ماریا سارا فاطمه یا هر چی؟! چهارشنبه 14 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 05:46 ب.ظ http://faatim.blogsky.com

سلام پریا جونم خوبی؟
یه چند وقتیه که دلم هوای گذشته رو کرده و به سرم زد برم خاطرات گذشته رو بخوانم...اول وب سایه رو خواندم بعد هم مدادرنگی ها و حالا هم داشتم آرشیو نوشته های تو رو می خواندم...چقدر قبلنا شاد بودیم ها الان که هر جا می رم بوی غم میده...
نمی دونی اینجا چقدر جاتون خالیه...همش یادتون می کنم....خیلی دلم واستون تنگ شده...
راستی استخر خوش گذشت؟سایه که پیش دستی کرد زودتر از ما اومد خونتون....قبول نیست منم می خوام بیییییییییییییییام........................
به همه سلام برسون*-:

سلاممممممممممممم .خوبی تو؟ یه عالمه دلم تنگه برات...خیلی...خیلی...دلم میخواست وقتی تهران بودی ببینمت...نشد! خوش میگذره خارج؟! :دی . تو یه چند وقته من همش دلم هوای گذشته رو می کنه! استخر جات خالی بود...کلی یخ زدیم...کلی حرف زدیم...دو دقیقه هم شنا کردیم خدا رو خوش بیاد! خیالت راحت سایه هم اومدنش قبول نبود! ۳ ثانیه بیشتر نموند! خودمونو کشتیم گفت همسر گرامش خسته تشریف میارن خونه نمی مونه...قراره حالا من یه روز برم خونشون رو سرش خراب شم!...تو هم خیلی سلام برسون

دریا چهارشنبه 14 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 11:32 ب.ظ

من که یادم نمیاد ... حالا چی یاد ایران افتادی پریا خانوم؟؟؟

اگه یه ایرانی با غیرت باشی تو هم بعضی وقتا یادش میوفتی!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد